True Romance

Никада нисам сматрала да сам љубитељ ружа као цвећа. Поред јоргована, љубичица и ђурђевка, некако ме мирис ружа никада није претерано интересовао нити привлачио. Од чувене Бугарске руже, било ми је својевремено мука. Онда сам почела да правим сапуне. Генерално волим цветне парфеме, и експериментисала сам са неколико мирисних уља на тему јоргована, јасмина и ђурђевка у сапунима, али нисам била претерано задовољна резултатима, па нисам о томе ни писала.
Некако баш прошле јесени када сам се двоумила да ли у потпуности да одустанем од цветних сапуна, пробала сам Chloé парфем и потпуно се одушевила. А он је заправо, сав саткан од ружа. Мало сам истраживала по парфемским књигама и сајтовима, цуњала по продавницама и мирисала све што је иоле садржало мирис руже. Потпуно сам се запрепастила колико ми се укус променио током година и колико ми се сада ружа допада. Али наравно, и њих има различитих, и другачије ће мирисати у зависности на сорту и поднебље узгоја.

Онда сам одлучила да направим сапун са мирисом руже. Као мирисно уље, одабрала сам неку варијанту енглеске руже. Док сам чекала испоруку сировина, осмислила сам и дизајн.
Прво сам пазарила органске суве латице ружа...

латице руже...
Затим сам осмислила рецепт....

део залиха из шпајза...
И на крају одабрала боје. Нисам желела више од две боје овог пута, првенствено због чувене озлоглашености цветних мирисних уља. Када их додате у сапунску смешу, оне толико убрзавају процес стезања, да вам једва остане времена да сипате сапун у модлу, тако да са њима нема места за неке елаборативне шарене шеме. С друге стране, желим и да моји сапуни буду препознатљиви по јединственом стилу, као и да не подсећају ни на чије туђе.

Када сам дочекала испоруку сировина, потпуно сам се одушевила мирисним уљем. То није мала ствар, јер заправо мирисна уља купујете малтене на слепо, јер и поред описа самог мириса и туђих утисака о перформанси, ништа вам то не значи док сами не искусите какав је то мирис заправо.
Овог пута, направила сам различит однос базних уља, а од бутера убацила ши и какао. Дефинитивно је светло розе морала да превлада као боја, праћена суптилним бледо жутим свирлом (уф, баш грозно звучи ово swirl транскрибовано на српски!).
Радила сам скоро без даха. Мислим да сам за мање од једног минута сипала сапун. Горњу површину посула сам мрвљеним латицама и након 24 сата, залила танким слојем провидног глицеринског сапуна.
Мојо срећи никад краја, сапун је изгледао дивно! За оне који ме прате на Твитеру, прва out of the mold фотографија није узненађење, али ред је да је поставим и овде.

Ко сме да се усуди да каже да ово није божанствено? ;)
Пошто сваки сапун има сопствени живот кад изаже из модле, било ми је интересантно да посматрам да ли ће на овом доћи до неке промене. Чини ми се да је мирис постао још бољи. Тешко мије да опишем у ком смислу ако вас то интересује, али развио се божанствено и остао снажан. Боје су само за нијансу потамнеле од првобитног стања. Латице су наравно, промениле боју, то сам и очекивала, али опет ми је било занимљиво да посматрам из дана у дан. Има само пар цветова (међу којима је нпр. цвет невена), који неће променити боју у сапуну. Све остало, неминовно оксидира у средини без присуства кисеоника. Ове моје латице су суптилно почеле да пуштају сок у глицерински сапун, бојећи га у нешто што мене подсећа у крваво наранджасту (ако тако нешто уопште постоји). Сапун је тотално добио new vintage look.

сликана пар дана пред крај периода сушења...

Дојадила ми је више киша и чињеница да овде сунца нема па нема. Знам да опет кукам и да ћу рећи да чекам боље дане како бих направила боље фотографије, али ти бољи дани и даље не долазе. Овде је још увек по 12, 13 степени у току дана. Мислим, страшно. :(

Што се тиче имена, ништа осим True Romance не би, по мени, било прикладно. Ово је чедо моје романсе са ружом. :) Први маркет очекује ме почетком јуна, видећемо какав ће одзив ово луче имати.

И за крај, последњих недеља потпуно сам опседнута Инстаграмом, и све сам сапуне који су тренутно на сушењу исфоткала и пропустила кроз филтере.


П.С. Била сам вредна током априла и доста сам сапуњала и експериментисала, те очекујте неколико сасвим нових сапуна.

7 коментара

  1. Pravi SenMi sapun, baš mi se svidja! Oduševljena sam bojama i jasnim prelazima izmedju slojeva. Verujem da je i miris ekstra. Ja nisam ljubitelj cvetnih mirisa ali si ti ovu ružu tako lepo opisala da mi je baš interesantan. A za "swirling" sam se i ja skoro pitala kako bi ga bilo zgodno prevesti: možda sa "šaranje" ali nisam baš sigurna...Jedva čekam da vidim sledeće aprilske SenMi sapune!!! Sve najbolje ti želim, pozdrav Goca

    ОдговориИзбриши
  2. Ha,ha i meni je bilo muka od 'bugarske ruže' (a,pazi kad je najcenjenija baš ta) ,e vidi opet slučajnosti,i ja volim cvetne parfeme. A mislim da svi sadrže manje ili više baš ružu. Sad samo sigurna da sapun miriše očaravajuće. Bar onoliko koliko izgleda. Boje su divne,istina romantične. Da li stavljaš ekstra količinu f.o.da bi nadvladala miris kakao butera? Jes' da miriše dobro,ali stvarno ga je teško neutralisati kad poželiš i neki drugi miris da osetiš.
    Šta da ti radimo mi sa juga što kukaš za suncem,mi se već sklanjamo od njega,a ti ga ne čekaj,nego slikaj i postiraj,da vidimo sve.
    Idem sad na instagram da vidim šta imaš tamo.

    Pozdrav i tebi i Goci i jedva čekam još,još,još...

    ОдговориИзбриши
  3. Nisam te našla na instagramu i nisam mogla da vidim slike. Na upit 'senmi' izlaze neki koji sigurno nisi ti!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ukucaj To je zato sto sam tamo pod drugim nalogom. Ukucaj #handmadesoap i prepoznaces ih ;)

      Избриши
  4. @Goca, hvala puno. Dobra je ideja 'saranje' meni to nije palo na pamet
    @maja,toliko divnih apsoluta ruza ima, ni dan danas mi nije jasno sto je ta bugarska toliko in demand. Miris kako butera se izgubi u CP. Ovde je prisutno manje od 10% od ukupne tezine ulja, tako da nije problem.

    ОдговориИзбриши
  5. Lovely soap ,Ksenija!I love the colour and the title is really nice!
    Groetjes

    ОдговориИзбриши